, a California based website was charged with piracy allegations by one of the four major music labels, EMI, last year. This happened after the website sold tracks of The Beatles for 25 cents each, before the music label could officially launch the album.

Struck the wrong chord

Struck the wrong chord

Recent developments in the case have been the website agreeing to pay a sum of $950,000 to EMI to settle the copyright infringement allegation. Media Rights Technologies, the organization that owns and manages the website had violated the copyright clauses on several grounds. It allegedly sold tracks of Radiohead, Coldplay and Bonnie Raitt in 2009. Media Rights Technologies, at that time, however, denied to have sold original content. But had instead re-recorded the music and lent some artistic touches to it.

This claim was outrightly slammed by U.S. District Court Judge Josephine Staton Tucker as ‘obscure’.

Publish date: March 29, 2011 1:17 pm| Modified date: December 18, 2013 7:31 pm

Tags: , , , , , , , ,